
Домашен запис на акустична китара - част 2
Най-добрите начини за запис на вашата музика - част 2
ПУСКАНЕ
За рекламни цели е типично да изпращате крайния си микс на мастеринг инженер, за да завърши проекта. Експертът внася опит към вашия микс и ви помага да звучите възможно най -добре, където и да се възпроизвежда музиката ви, чрез прилагане на EQ, регулиране на нивата и др.
Въпреки че много експерти могат да се справят с различни стилове, може да погледнете плюсовете на любимите си компактдискове, за да получите идеи за инженер-експерти с опит във вашия музикален жанр.
За по -непринудени цели на отделни песни може да не се нуждаете от тази стъпка. Съществуват и софтуерни пакети, като iZotope Ozone, които ви позволяват да правите сами някои задачи. За пускането на компактдискове се нуждаете и от софтуер, който може да записва множество записи на компактдиск, като Wavelab или DSP-Quatro. Много производители на компактдискове също предлагат пакети за тази цел, които могат да варират от просто проследяване на вашите мелодии до предложения с пълно обслужване.
ВАШЕТО ВЪЗНАГРАЖДЕНИЕ
Записването може да отнеме време, но в крайна сметка е полезно. Добро изпълнение, записано на запис, е вечно свидетелство за вашата музикална визия, постижение, с което можете да се гордеете. Домашният запис също осигурява специално усещане, което идва от пълния художествен контрол на процеса, знаейки, че сте създали всичко сами. Всички грешки или предизвикателства по пътя ще бъдат забравени в дългосрочен план и ще останете с най -важното - музиката!
АКУСТИКА: ОБРАБОТКА НА ПОМЕЩЕНИЕТО
Стайната акустика представлява едно от най -големите предизвикателства пред записването на акустична китара у дома. Лошата акустика на помещението - обикновено причинена от твърди повърхности, които произвеждат отражения, като ехо - може да накара вашите записи да звучат слабо и далечно или да накара някои ноти да бъдат по -силни от други. Това е една област, в която професионалните студия имат предимство пред домашното студио и създаването на акустична среда със студийно качество може да бъде прекалено инвазивно и скъпо да се прави у дома.
За акустичната китара обаче обикновено е възможно да се получат добри записи в типично обзаведена стая. Преносима система за запис може да улесни изпробването на различни места, за да идентифицирате най-добре звучащата стая във вашия дом. По -големите стаи често са по -добри от малките стаи, така че може да предпочетете хола. Мебелите, завесите и дори рафтовете с книги могат да помогнат за разбиването на отзвука.
Има и няколко продукта - от панели, предназначени за окачване на стени, до временни прегради, които създават локално акустично пространство около китарата ви - които помагат при акустиката на помещението. Търсенето в мрежата за „акустични панели“ ще покаже много опции. Внимавайте, че фолклорните решения като картонени кутии за яйца са почти напълно безполезни, а някои други, като акустична пяна, изглеждат красиви, но обикновено не решават напълно проблемите.
МИКРОФОННО МЕСТОПОЛОЖЕНИЕ
Поставянето на микрофон има може би най -голямо влияние върху записания от вас звук на китара. Ако вашият запис включва няколко инструмента, може да искате да запишете китарата в моно, като използвате един микрофон. Не се страхувайте да опитате различни места. Слушайте със слушалки, докато движите микрофона наоколо - всяка китара има тенденция да има свое собствено сладко място. Аудио експертите понякога препоръчват да поставите микрофони на два или три фута от китарата, за да уловите истинския й характер, който работи добре в помещения с идеална акустика. За домашен запис обаче вероятно ще получите по -добри резултати, като поставите микрофон на 12 инча или по -малко от китарата си. Колкото по-близо е микрофонът до китарата ви, толкова по-силна ще бъде китарата спрямо стаята, което помага за облекчаване на по-малко от оптималната акустика на помещението. Кардиоидните микрофони наистина показват феномен, известен като „ефект на близост“, който произвежда повече баси, когато се приближавате до източника на звук, така че експериментирайте, за да намерите правилния баланс.
Пряк микрофон
Когато китарата е най -популярният инструмент, записът в стерео може да бъде много ефективен. Една често срещана настройка на стерео микрофона е известна като „XY“: Поставете микрофонните капсули възможно най-близо един до друг, като микрофоните са под ъгъл приблизително 90 градуса един от друг. Започнете, като насочите двойката към врата/ставата на тялото, като коригирате местоположението, докато не получите звук, който харесвате, и звукът е балансиран между ляво и дясно. Друго полезно място е центърът на китарата, точно над (не директно пред) звуковия отвор, приблизително подравнен с талията на китарата.
XY
Друго често срещано разположение на стерео микрофон е известно като „разпределени двойки“. Тук единият микрофон е насочен към врата, а другият около моста. Отново експериментирайте както с точното разположение, така и с разстоянието, докато наберете баланса и желания тон.
Разпределени двойки
Когато записвате стерео, можете да записвате всеки микрофон на различна песен и да премествате един микрофон наляво, а другия надясно, или вашият софтуер може да поддържа стерео записи, които автоматично се справят с панорама вместо вас. Консултирайте се с ръководството за вашия софтуер за запис за опции.
Нивата също са важни. При цифровия запис не е необходимо да записвате на максимални нива на силата на звука и е по -добре да оставите достатъчно място. Можете лесно да повишите нивото на тих запис при смесване, но бележка, която неочаквано надвишава максималния праг, ще изкриви по начин, който е почти невъзможно да се поправи.
ПСИХОЛОГИЯТА НА ЗАПИСВАНЕТО
Повечето музиканти, които са били в звукозаписното студио, са изпитали „червена светлинна треска“, внезапен нервен порив веднага след като записът започне. Лечението обикновено е опит.
Записването достатъчно често, за да можете да се отпуснете и да свирите по най-добрия начин, като знаете, че можете да поправите малки грешки, и да си спомните, че имате свободата да записвате отново толкова пъти, колкото искате, може да успокои нервите ви.
Част от проблема е, че по време на записът често се чувства, като че сте под микроскоп. Незначителни интонационни проблеми с китарата ви, както и скърцане и шумове, които издавате, докато свирите, изведнъж се очертават големи.
Може да се наложи да коригирате стила си - агресивна перкусионна техника, която привлича много хора, когато се изпълнява на живо, може да не звучи толкова добре на запис. Много изпълнители свирят по -бързо в изпълнения на живо, може би бързат, което предизвиква вълнение и енергия пред публика. Обикновено очакваме записът да бъде малко по -прецизен, като в същото време улавя музикално изпълнение с подходящото количество енергия.
Голямо предимство на домашния запис е, че можете да преодолеете тези проблеми през вашето лично време, без да се чувствате така, сякаш другите ви преценяват и без чувството, че часовникът тиктака в скъпото студийно време.
БОРБА С ШУМА
Шумът, който не трябва да се бърка с акустиката в стаята, представлява едно от най -големите предизвикателства за домашния запис. Пречките варират от кучешкия лай на съседа или децата, гледащи телевизия в съседната стая, до климатика или дори вентилатора в компютъра, който използвате за запис. Звукът от автомобили, самолети и други са неизбежни в градска среда. Едно от решенията на много от тези проблеми е записването в тихо време на деня - например късно през нощта, след като други от домакинството са си легнали.
Ако вашият съсед "изревава" с мотоциклета си по време на запис, направете го отново. Помислете за изключване на някои видове уреди. Но когато всичко се провали, софтуер като iZotope Elements или SoundSoap може да свърши впечатляваща работа за премахване на всичко от шума на вентилатора на компютъра до скърцането на стола, без да повреди записа.